JOGUMAMA RAHASYA SAMAGRA VOLUME 1

Front Cover
PATRA BHARATI, Jan 15, 2011 - 236 pages

 Dr.Jagabandhu Mukherjee, a scientist accompanied by his nephew Tuklu and the funnyman Ananta Sarkhel, set out on the trail of mysterious happenings. A collection which combines the best of modern science, thrilling adventure and crime.

 

What people are saying - Write a review

We haven't found any reviews in the usual places.

Selected pages

Other editions - View all

Common terms and phrases

অনন্ত সরখেল অনন্তবাবু আগে আছে আছেন আজ আপনার আপনি আবার আমরা আমাদের আমার আমি আর আসছে উঠল উঠে উনি এই এক একজন একটা একটু এখন এখানে এগিয়ে এটা এবং এবার এল এসে ওই ওপর ওর কথা করতে করলেন করা করে করেছে কলকাতা কলকাতায় কাছে কাজ কাল কি কিছু কিন্তু কী কে কেন কোথায় কোনও খুব খুলে গেছে গেল গেলেন চলে চোখ ছিল জগুমামা জন্যে টুকলু ঠিক ডক্টর ঢাকা ঢুকে তখন তবে তা তাই তার তারপর তুমি তো থেকে দাঁড়িয়ে দিকে দিয়ে দিলেন দুটো দেখা দেখে ধরে নয় না নাকি নিয়ে নেই পট্টনায়েক পড়ে পর পরশু পরে পাওয়া পারে ফিরে বলতে বললেন বলে বসে বা বাইরে বেরিয়ে বেশ ভারত মতো মধ্যে মনে মানুষ মানে মামা মামার মুখ মুখার্জি যখন যদি যা যাচ্ছে যাবে যায় যে রাতে লোক শব্দ শুধু শুরু শেষ সঙ্গে সব সময় সামনে সে সেই স্যার হচ্ছে হঠাৎ হবে হয় হয়ে হয়েছে হল হলে হাত হাতে হ্যাঁ

About the author (2011)

  Tridib Kumar Chattopadhyay was born 30th October 1958. He completed his M.Sc from Calcutta University. Meanwhile his interest in mystery, sci-fi and history were not forgotten. Since the year 2000, he started writing books that catered to an older audience. “Nabakallol”, “Shuktara”, “Pratidin”, Matrishakti” are just a few of the countless magazines and dailies that he was published in. His repertoire consists of “Jagu Mama Rahasya Shomogro”, “Bishakto Raat”, “Bhoyer Aarale Bhoye”, “Aajo Romanchokor”, “Nil Kakrar Rohosho”, “Mrityuke Ami Dekhechi” and others. Of the edited books, the “Shera Shomogro Kishore Bharati” is worth mentioning. He is the editor of Kishore Bharti magazine since 1995. He was awarded the President’s Honour in 2007. Apart from this, he has received innumerable other awards.

Bibliographic information